Minerały dla włosów

Dużo się słyszy na temat tego, że włosy mają ogromne zapotrzebowanie na witaminy. To oczywiście jest prawda, ale z niewiadomych powodów nie wiele osób zdaje sobie sprawę, że same witaminy to jednak nie wszystko i to jedynie mała część tego, czego potrzebują włosy do prawidłowego wzrostu, zmniejszenia wypadania, nadania im blasku i nawilżenia.

Takie pierwiastki jak miedź, jod, czy żelazo nie koniecznie kojarzą nam się z włosami. A tymczasem mają one na nie niezastąpione działanie. Warto również wiedzieć, że jest szereg innych minerałów, które także są niezbędne dla włosów.

Minerały to składniki odżywcze, które są tak samo ważne, jak witaminy, więc czas się przekonać, jakie koniecznie powinny się znaleźć w diecie na zdrowe i piękne włosy.

Jod

Jest to minerał, który koniecznie powinien znaleźć się w diecie na zdrowie włosy. Odpowiada on za ich elastyczność i sprężystość.

Warto również pamiętać, że przy niedoborach jodu mogą pojawić się u nas problemy z pracą tarczycy. A kiedy dojdzie do zaburzeń jej pracy, to stan włosów może się znacząco pogorszyć. Bowiem kondycja naszych włosów w dużej mierze zależy do tego jak pracuje nasz układ hormonalny.

Niedobory jodu i zaburzenia hormonalne doprowadzają do zwiększenia się łamliwości włosów, a stają się one także kruche i słabe. Przez to bardzo łatwo można je zniszczyć i uszkodzić.

Warto więc zadbać o odpowiedni poziom jodu w naszej diecie, jeśli chcemy cieszyć się pięknymi i mocnymi włosami.

Krzem

Krzem jest pierwiastkiem, który ma niezastąpiony wpływ na włosy oraz skórę. Przyczynia się on do szybszego wydalania z organizmu związków toksycznych oraz chroni, by nie zalegały one w komórkach skóry oraz włosów.

Kiedy w organizmie jest za niskie stężenie krzemu, to włosy i skóra mogą się zanieczyszczać, co negatywnie może wpłynąć na ich zdrowie.

Skóra włosów ( również skóra głowy) stanie się przesuszona, a przez to dojdzie do przesuszenia się cebulek włosów, a to skutkować będzie ich szybszym wypadaniem, przez co włosy wypadać będą w nadmiernych ilościach.

Magnez

To jeden z najważniejszych pierwiastków dla zachowania zdrowia organizmu. Jest on odpowiedzialny za regulowanie pracy układu nerwowego.

Magnez jest jednak niezbędnym składnikiem mineralnym dla zachowana prawidłowej kondycji włosów. Jest to pierwiastek, który bierze udział w procesie tworzenie się kreatyny, a jest to jeden z głównych budulców włosów, skóry i paznokci.

Niestety o niedobór magnezu bardzo łatwo, ponieważ jest to składnik, który słabo się przyswaja do organizmu. A przy jego niedoborach pojawia się problem z nadmiernym wypadaniem włosów, ich kruchości, a także rozdwajaniem się końcówek.

Cynk

Cynk jest istotnym minerałem dla włosów. Odpowiada on bowiem za zwiększenie i przyśpieszenie produkcji kreatyny, a ta jest głównym budulcem włosów.

Spożywanie cynku sprawia, że włosy zaczynają mniej wypadać, a ich wzrost znacząco przyśpiesza. Dodatkowo cynk wspomaga również wchłanianie się witaminy A do organizmu, a ona również jest niezastąpiona dla kondycji włosów.

Cynk ma za zadanie regulować pracę gruczołów łojowych. Przyczynia się on również do zwiększenia odporności cebuli włosów, a także ich łodygi. Dodatkowo dba on także o zdrowie skóry głowy.

Przyczynia się on bowiem do stymulacji namnażania się komórek T, a są one odpowiedzialne za odporność włosów.

Selen

Nie wszystkim selen kojarzy się ze zdrowiem włosów, a jednak jest to pierwiastek, który ma na nie ogromny wpływ. Przyczynia się on do wydalania toksycznych związków z organizmu i oczyszcza organizm z wolnych rodników.

Selen przyczynia się również do zmniejszenia ryzyka zalegania toksyn w komórkach skóry, tak więc zapobiega on zatruwaniu cebulek włosów. Dzięki temu chroni włosy przed szkodliwym działanie toksyn, które codziennie wpływają do naszego organizmu.

Działa on również od wewnątrz sprawiając, że włosy są zdecydowanie bardziej odporne na działanie szkodliwych czynników zewnętrznych, czyli na dym papierosowy, promienie UV. Dodatkowo jest to przeciwutleniacz, więc ma działanie odmładzające.

Spożywając selen możemy się spodziewać, że nasze włosy będą dłużej młode i zdrowe. A dodatkowo selen zwiększa przyswajalność kolejnego istotnego pierwiastka dla włosów, czyli siarki.

Siarka

Siarka jest jednym z ważniejszych składników mineralnych, który koniecznie powinien znaleźć się w odpowiednich stężeniach w naszym organizmie. Jest ona paliwem, które jest dostarczane do wszystkich komórek o tkanek w organizmie.

Bez siarki nasz organizm nie byłby w stanie prawidłowo funkcjonować. Jest ona również niezastąpionym składnikiem dla zdrowia włosów, a to dlatego, że przyczynia się ona do zwiększenia produkcji kreatyny, a jest to jeden z głównych budulców włosów.

Dodatkowo jej spożywanie może okazać się pomocne dla osób, które mają problemy z nadmiernie przetłuszczającymi się włosami.

Siarka reguluje bowiem pracę gruczołów łojowych na skórze głowy, dzięki czemu włosy na dłużej pozostają świeże. Warto więc sięgać po ten pierwiastek i korzystać z jego zbawiennego działania na włosy.