Suplementy diety poprawiające wygląd włosów tworzą bardzo zróżnicowaną grupę produktów. Nie wszystkie tabletki na włosy zapewniają jednak satysfakcjonujący efekt.

 

Tabletki na włosy

Przy wyborze tabletek poprawiających kondycję włosów warto zwrócić uwagę na kilka elementów. Do podstawowych kryteriów przy wyborze suplementu diety należą zakres jego działania, rodzaj zastosowanych w nim składników oraz sposób stosowania i postać farmakologiczna.

Największym zainteresowaniem cieszą się suplementy w kapsułkach o bogatym składzie i szerokim zakresie działania.

Suplementy diety nie tylko dla włosów

Suplementy diety poprawiające kondycję włosów, skóry i paznokci skutecznie wspierają wzrost włosów oraz wzmacniają ich strukturę.

Oprócz substancji odżywczych suplementy diety zawierają także antyoksydanty (np. witaminę A i C). Są to aktywne składniki chroniące komórki przed uszkodzeniami oksydacyjnymi (spowodowanymi przez oksydanty, inaczej wolne rodniki).

Antyoksydanty przeciwdziałają przedwczesnemu starzeniu się skóry oraz niwelują niekorzystne oddziaływanie promieniowania słonecznego, zanieczyszczeń i substancji chemicznych.

Konsumentki najchętniej wybierają preparaty, które mają kompleksowe działanie – rozwiązują problem nadmiernie wypadających włosów, łamliwych i kruchych paznokci oraz pozbawionej blasku skóry.

Stymulanty keratyny i kolagenu

Skuteczne preparaty poprawiające wygląd paznokci, włosów i skóry zawierają substancje stymulujące produkcję keratyny (np. biotynę, siarkę organiczną) oraz kolagenu (np. witaminę C).

Kolagen należy do podstawowych budulców skóry. Z kolei keratyna odpowiada za mocną strukturę włosów i paznokci.

Dobrze mieć miedź – w suplemencie

Suplement diety, którego działanie jest ukierunkowane na poprawę kondycji włosów i skóry, powinien zawierać miedź. Ten mikroelement odpowiada za prawidłową pigmentację skóry i włosów.

Jego niedobór może objawiać się podatnością na przebarwienia i przedwczesnym siwieniem włosów.

Na prawidłową pigmentację skóry wpływa też cynk, który dodatkowo reguluje produkcję sebum w skórze i działa antyoksydacyjnie.

Ile kosztuje kuracja?

Pamiętaj, że stosowanie suplementu diety musi być długotrwałe i regularne. Jeżeli chcesz osiągnąć efekt powinnaś stosować wybrany preparat co najmniej przez 3 miesiące. Oszacuj koszt zakupu trzech opakowań produktu i upewnij się, że wybrana kuracja nie nadszarpnie twojego budżetu.

W przypadku złożonych preparatów o udowodnionym działaniu potwierdzonym badaniami laboratoryjnymi koszt kuracji może być wyższy. Należy podkreślić, że producenci suplementów diety nie mają obowiązku badać ich skuteczności. Niektórzy wykonują badania żeby potwierdzić, że sprzedawany przez nich produkt rzeczywiście działa.

Badania podnoszą koszt produkcji, co znajduje odzwierciedlenie w cenie. Skutek jest taki, że zapłacisz więcej, ale będziesz mieć pewność, że wybrana kuracja przyniesie oczekiwane rezultaty. Trzy opakowania dobrego produktu to koszt rzędu ok. 150 – 300 zł. Niektórzy dają rabaty dla konsumentek kupujących więcej niż jedno opakowanie – np. Look Up można kupić w cenie 69,90 zł, a za trzy opakowania zapłaci się 179,70 zł (o 30 zł mniej).

Składniki – syntetyczne czy naturalne?

Przed zakupem suplementu diety warto sprawdzić, czy komponenty wchodzące w skład preparatu są pochodzenia naturalnego, czy zostały zsyntetyzowane w laboratorium. Ma to znaczenie zwłaszcza w przypadku witamin.

Naturalne składniki po prostu lepiej się przyswajają, dzięki czemu kuracja przynosi bardziej optymalne efekty. Większość dobrej jakości suplementów diety zawiera wyciągi roślinne, minerały i witaminy (np. Look Up).

Niektóre preparaty zawierają głównie witaminy i minerały. Są również takie produkty, które zawierają tylko jeden składnik, np. biotynę, albo ekstrakt ze skrzypu polnego. Ich skuteczność w poprawie kondycji włosów, paznokci i skóry jest ograniczona, ponieważ są one opracowane z myślą o konkretnych problemach (np. niedobór biotyny, niedobór krzemu).

Jakich składników szukać?

Na zakończenie podpowiemy, jakich komponentów warto szukać w preparatach wzmacniających włosy i poprawiających ich kondycję.

Oprócz wspomnianych już wcześniej miedzi i cynku dbających o prawidłową pigmentację włosów i skóry, warto mieć w suplemencie ekstrakt ze skrzypu polnego, aktywną siarkę organiczną, ekstrakt z bambusa, biotynę (wit. H), a także ekstrakt z pokrzywy zwyczajnej, witaminę C i E.

Witaminy C i E są silnymi antyoksydantami, a witamina C bierze udział w produkcji kolagenu. Pokrzywa zwyczajna przeciwdziała nadmiernemu wypadaniu włosów, podobnie jak biotyna. Witamina H zapobiega przedwczesnemu siwieniu włosów, zwiększa ich objętość i poprawia kondycję uczestnicząc w produkcji keratyny (ich podstawowego budulca).

Ekstrakty ze skrzypu polnego i bambusa są bogatym źródłem krzemu i flawonoidów (antyoksydantów). Z kolei siarka organiczna jest podstawowym składnikiem keratyny.